Укр. Eng.
вхід нагадати пароль
Вхід
Увійдіть через соцмережі
Надіслати
Стати учасником
Надіслати
За прізвищем учасника За ключовим словом
Пройти реєстрацію
або увійти через соцмережі
  • Асоціація
    • Учасники
    • Реєстрація
    • Заходи
    • Меморандум
  • Конференції
    • Заявка на участь
    • Матеріали конференцій, що відбулися
  • Журнал
    • Вимоги до статей та заявка
    • Статті
  • Блог науковця
    • Блог Романа Радейка
    • Блог Дмитра Лозовицького
    • Блог Юрія Звіра
    • Блог Львівського центру медіації
    • Блог Ірини Щирби
    • Блог Ігора Забокрицького
  • Бібліотека
    • Монографії
    • Посібники
    • Електронні журнали та конференції
    • Книги
    • Дисертації
    • Тези та наукові статті
    • Лекції
    • Доповіді
    • Переклади
  • Науково-дослідна лабораторія
    • Консалтинг
    • Наукові проекти
    • Гранти
    • МВА-освіта
  • Контакти

Розвиток онлайн-освіти у юридичній сфері. Результати соціологічного опитування

Бачинський Тарас,

к.ю.н., керуючий партнер АО «Бачинський та партнери»,

Голова комітету з ІТ-права НААУ,

Засновник Online Law School

 

Шпілька Олена,

Адміністратор Online Law School

 

Розвиток онлайн-освіти у юридичній сфері.

Результати соціологічного опитування

 

 

Анотація. У статті було розглянуто тенденції розвитку онлайн-освіти у світі, було проаналізовано статистику онлайн-навчання на платформах України. Також описано плюси та мінуси онлайн-навчання. Було проведено дослідження актуальних сфер навчання для юристів та для студентів юридичних факультетів. Наведено статистику популярних курсів для юристів та студентів. Запропоновано вирішення проблеми з підвищення кваліфікації адвокатів, покращення освіти для юристів та надання навичок студентам, які допоможуть у подальшому працевлаштуванні.

 

 

Актуальність роботи. Оскільки технології розвиваються з високою швидкістю, а з кожним роком їх вплив збільшується на різні сфери життя кожної людини все більше, то сфера освіти також зазнає свого впливу від технологій. Ноутбуки, планшети, онлайн-платформи, інтерактивні заняття вже стали частиною сучасної онлайн-освіти. Проте в освіті починає з’являтися така галузь як онлайн-уроки та повне проходження навчання в режимі онлайн. Оффлайн-освіта поступово відходить на другий план та, можливо, не витримає конкуренції з онлайн-навчанням.

 

 

Основна частина. Протягом останніх п’яти років, ринок онлайн-освіти зростає. З появою таких платформ як Coursera,  edX, The Open University, AcademicEarth, KhanAcademy популярність та відсоток студентів, які почали слухати онлайн-курси, істотно зросла. Для кращого усвідомлення розміру ринку було проаналізовано кількість курсів, спеціалізацій, годин відео на кожній платформі, яка зараз є популярною серед користувачів.

 

Coursera – платформа надає онлайн-освіту від найкращих компаній та університетів світу. Coursera налічує 35 млн. слухачів, більше ніж 150 університетів-партнерів, більше ніж 2700 курсів, 250 спеціалізацій. На платформі можна закінчити дипломну програму в чотирьох галузях. Платформа має безкоштовні курси, проте більшість курсів та спеціалізацій платна, але можна подати заявку на фінансову допомогу та у разі отримання, пройти курс безкоштовно.

 

EdX – безкоштовна інтернет платформа масових відкритих інтерактивних курсів, заснована Масачусетським технологічним інститутом і Гарвардським університетом в травні 2012 року. Має 130 партнерів по всьому світу, є некомерційною організацією, тому всі курси на платформі є безкоштовними для проходження.

 

The Open University – британський університет відкритої освіти. За статистикою протягом 2017/2018 року 4,5 млн. осіб переглянули безкоштовні онлайн-курси на платформі, а 1,2 млн. осіб переглянули контент, який був запропонований BBC

 

Udemy – онлайн-платформа для навчання професіоналів в різних галузях. На ній нараховується 24 млн. студентів, запропоновано 80 тис. курсів, навчають 25 тис. інструкторів і 150 млн. осіб зареєстровано на курс. Курси на платформі перекладені більше ніж 50 мовами.

 

Academic Earth – сайт, на якому розміщені безкоштовні відео-лекції з ряду університетів світу. На платформі представлено більше, ніж 600 курсів.

 

KhanAcademy – некомерційна освітня організація, яка представляє свої лекції у вигляді коротких відео на Youtube. Зараз на платформі налічується більше 6500 відео.

 

За даними порталу Statista ринок онлайн-освіти до 2022 року перевищить 243 млрд. дол. США. В 2016 році ринок самостійного електронного навчання склав 46,67 млрд. дол. США, і прогнозується, що він знизиться до 33,5 млрд. дол. США у 2021 році. Проте, незважаючи на зниження обороту на ринку онлайн-освіти, в 2015 році 49% студентів заявили, що вони пройшли онлайн-курс за останній рік. У 2014 році цей показник  склав 47%, а у 2013 році – 46%. Тобто кількість студентів, які цікавляться онлайн-освітою з кожним роком зростає. З іншого боку, 73% студентів з усього світу ще не знають про можливість навчання онлайн [1]. Зараз онлайн-освіта займає 3% ринку освіти і прогнозується, що щороку частка ринку буде зростати на 25-30%. Тобто з розвитком технологій, рівень залученості студентів до онлайн-навчання також зростає [2]. Зростання частки онлайн-освіти у світі пояснюється низкою факторів та переваг, які будуть описані нижче.

 

В Україні онлайн-освіта розвивається повільнішими темпами, ніж у світі, проте на сьогоднішній день існують різні платформи для онлайн-навчання. Серед них було виділено чотири найпопулярніших та найбільш розвинених платформ в Україні. А саме:

  • Promethtus - громадський проект відкритих онлайн-курсів. Наразі на платформі представлено більше ніж 80 навчальних курсів, відкрито реєстрацію на 7 нових курсів, та існує 4 навчальні цикли [3].
  • EdEra - освітній проект, на якому всі курси безкоштовні. Наразі відкрито 25 навчальних курсів, існує бібліотека по запропонованим курсам [4].
  • ВУМ - освітня ініціатива, яка поширює ідеї та сприяє розвитку громадського суспільства в Україні. На платформі зареєстровано 36625 слухачів, видано 12541 сертифікат, успішно реалізовано 64 проекти [5].
  • EDUGET - інноваційна платформа онлайн-освіти, на якій запропоновано 296 онлайн-курсів на різні тематики [6].

 

Тобто на сьогоднішній день онлайн-освіта України не може конкурувати з онлайн-освітою у світі та не складає великий відсоток у структурі всього ринку освіти, проте вона не стоїть на місці та з кожним роком кількість онлайн-курсів на різних платформах збільшуються та все більше слухачів починаються записуватися на онлайн-курси. 

 

Якщо порівнювати якість онлайн-освіти з оффлайн-освітою, то  за даними Best Colleges 79% студентів вважають, що онлайн-освіта така сама або краща за якістю, ніж звичайна освіта. 40% опитаних респондентів у 2019 році хочуть збільшувати кількість онлайн-курсів, які вони слухають, 64% опитаних відвідують оффлайн-навчання, тому що цього вимагає програма [7]. На думку Івана Примаченко, співзасновника МООС Prometheus оффлайн-освіта втратить свою актуальність через 20 років [8]. Тобто з відповідей респондентів бачимо, що онлайн-навчання не поступається своєю якістю оффлайн-навчанню, проте має свої переваги та недоліки.

 

Для багатостороннього дослідження актуальності онлайн-освіти в Україні, варто розглянути, які переваги та недоліки має онлайн-навчання. До переваг онлайн-освіти відносяться:

  • технології – можливість слухати онлайн-курс у будь-якому місці, де є комп’ютер та доступ до Інтернету, окрім того, під час навчання є можливість практикувати свої навички та знання у галузі технологій;
  • нижча ціна – зазвичай онлайн-курси мають нижчу ціну, ніж оффлайн;
  • зручність – можливість слухати курс в будь-який зручний час, не маючи прив’язки до конкретної години або географічного розташування;
  • можна спілкуватися з аудиторією з різних країн світу та обмінюватися досвідом з різними категоріями населення;
  • рівна участь студентів у взаємодії під час навчального процесу, оскільки жоден з студентів не може забрати на себе більше часу, як це часто відбувається під час оффлайн-навчання.

Серед недоліків онлайн-освіти доцільно виділити наступні:

  • відсутність живого спілкування – рівень зворотного зв’язку від викладача студенту є нижчим порівняно з оффлайн-навчанням;
  • технологічні витрати та складання розкладу – різниця у часових поясах не завжди дозволяє бути присутнім на онлайн-трансляції;
  • широка диференційованість тем курсів на існуючих платформах  не дозволяє студенту повністю заглибитись у вивчення актуальної теми;
  • низька ефективність оцінки студентів – тести не завжди допомагають добре засвоїти матеріал, в той самий час не всі інструменти традиційного навчання можна легко застосувати в режимі онлайн [9].

 

Таким чином, онлайн-освіта має свої переваги та недоліки, проте з розвитком технологій та з ширшим застосуванням онлайн-освіти, кількість недоліків буде зменшуватися та будуть збільшуватися кількість переваг, окрім того зростатиме частка галузі в структурі загальної освіти.  

 

З метою покращення кваліфікації юристів та надання якісних юридичних знань студентам було проведено опитування серед студентів вищих навчальних закладів юридичних факультетів та адвокатів. Опитування проводилося за допомогою особистих зустрічей з респондентами та за допомогою соціальних мереж. Вибірка  юристів з генеральної сукупності складала 117 респондентів. Похибка вибірки може становити 9%.

 

За результатами опитування юристів 92% респондентів готові слухати онлайн-курси. 65,7% респондентів ніколи не проходили онлайн-навчання, 34,3% слухали онлайн-курс. 44,7% респондентів готові присвятити від 3 до 5 годин в тиждень для онлайн-навчання, 42,7% - до двох годин, 9,7% - від 6 до 9 годин, 2,9% готові вчитися 10 і більше годин. Отже, респонденти готові до проходження онлайн-навчання та набуття знань в цьому форматі, навіть не знаючи як відбувається онлайн-навчання. На питання, чому раніше не проходили онлайн-курси, більшість респондентів говорили про брак часу, неактуальні пропозиції, дорогі пропозиції, страх, що отримають неякісну послугу або відсутність такої пропозицій взагалі.

 

Для того, щоб визначити найбільш актуальні курси та теми, які цікаві адвокатам, було запропоновано 38 курсів з різних галузей права. Перелік тем, відсоток зацікавлених з загальної кількості респондентів та статистичні дані за результатам опитування наведені нижче.

 

 

Отже, з проведеного анкетування бачимо, що 47,9% респондентів обрали курс судової практики, 41 % - курс корпоративного права, 41% - юридичну англійську, 40,2 % - курс по нерухомості, 38,5% - курс кримінального судочинства та 38,5% - курс земельного права.  Також бачимо, що найменшу кількість відповідей отримали курси з переатестації суддів (2,6%), підготовки до здачі іспиту для приватного виконавця (2,6%), курс із заповнення е-декларацій (8,5%), курс екологічного права (8,5%) та курс польського права (9,4%).

 

Також було визначено, який досвід роботи у юридичній сфері мають респонденти. За результатами опитування 28,2% респондентів мають досвід роботи в юридичній сфері більше 10 років; 20,4% респондентів -  3-4 роки, 15,5% - 7-10 років, 11,7% мають досвід роботи 5-6 років та 11,7% -  1-2 роки. Окрім цього, було досліджено структуру респондентів за посадою. Серед опитаних 32,7% - адвокати, 22,4% - старші юристи, 9,3% - молодші юристи, 7,5% стажери, 4,7% - помічники адвоката. Отже, саме адвокатам та старшим юристам з досвідом роботи від 7 років і більше, цікаві курси з судочинства, корпоративного права, англійської мови, кримінального судочинства, нерухомості та земельного права.

 

Окрім того, 50% респондентів спеціалізуються в судовому представництві, 38% в галузі корпоративного права, 25% в галузі кримінального права, 23,1% - податкового права, 20,4% - в сфері нерухомості, 14% - ІТ право, 11,1 % - міграційне право.

 

Оскільки існує проблема у невідповідності знань та навичок, які необхідні від час виконання роботи, та навичок, які отримують студенти в університетах, було проведено окреме опитування для студентів, для визначення тих галузей права, які цікаві саме їм. В анкетуванні студентів та випускників вищих навчальних закладів взяли участь 94 респонденти. Похибка вибірки - 10%. Серед опитаних 25,5%  - студенти 4 курсу, 25,5% - студенти другого курсу, 14,9% - студенти першого курсу, 11,7% - 5 курсу, 11,7% - випускники, 8,5% - третього курсу, 2,1% - шостого курсу. 100% респондентів сказали, що їм цікаво онлайн-навчання. Отже, саме студенти четвертого та другого курсу зацікавленні у вивченні юридичних дисциплін онлайн.

 

Студентам було запропоновано 28 тематик онлайн-курсів. Результати опитування представленні нижче.

 

 

Отже, 67 % студентів обрали курс юридичної англійської мови; 46,8% - ІТ право; 40,4% - обрали школу міжнародного юриста, 38,3% респондентів хочуть вивчати курс по особистості юриста, а саме: навички ведення переговорів, особистісний розвиток, психологію людини. 37,2% респондентів обрали вивчення курсу з інтелектуальної власності та 37,2% обрали вивчення курсу з підготовки до юридичного ЗНО на магістратуру. Найменше респонденти обирали наступні курси: курс помічника нотаріуса (11,7%), курс підготовки тендерної документації Prozzoro (10,6%), курс комплаєнс-офіцера (7,4%), курс польського права (7,4%), OSINT школа (6,4%).

 

Також було виявлено, що 51,7% студентів хочуть пройти практику в адвокатських об’єднаннях, 27% - в органах державної влади, 25,8% - в юридичних об’єднаннях, 9%  - в нотаріаті, 5,6% - в ролі державних, приватних виконавців, 4,5% - в органах місцевого самоврядування.

 

Курс кримінального судочинства, корпоративного права, судової практики, які були актуальні для юристів, набрали у опитуванні студентів 33,0%, 21,3% та 22,3% відповідно. І навпаки, в опитуваннях юристів ІТ право, особистість юриста, інтелектуальна власність набрали 35%, 30,8% та 35% відповідно. Спільним курсом, який цікавий двом групам респондентів та увійшов в п’ятірку найпопулярніших є юридична англійська мова.

 

Найбільшими питаннями, які зупиняли студентів від проходження онлайн-курсу є: ризик наявності великої кількості теорії та непотрібної інформації, дублювання інформації з законодавства без її пояснення, лекції від нудних спікерів, які не володіють предметом або не можуть передати інформацію та відсутність вільного часу.

 

На жаль, всі існуючі платформи онлайн-освіти в Україні не мають чіткої спеціалізації та поєднують в собі теми з різних сфер життя, починаючи від звичайних хобі та закінчуючи темами вузької спеціалізації в галузі фізики або хімії. Проте саме вузька спеціалізація є вирішальним фактором у навчанні, оскільки дозволяє тримати фокус на одній галузі та покращувати саме її функціонал.

 

Беручи до уваги існуючу потребу в підвищенні кваліфікації адвокатів, було вирішено створити онлайн-школу – Online Law School. Школа буде працювати лише в юридичній сфері. Курси будуть розраховані як на юристів та адвокатів, так і на студентів, яким необхідні базові знання для початку кар’єри. Місія школи – зробити освіту для адвокатів та юристів доступною, якісною та корисною.  Мета школи –  надавати інформацію, яка буде актуальною для слухачів та яка буде необхідною в їх подальшому кар’єрному зростанні. Завдання школи – надавати корисну інформацію як для вже практикуючих юристів, так і для студентів та випускників, які тільки починають свою кар’єру.

 

Враховуючи, зайнятість слухачів та гостру необхідність в економії часу, було обрано формат онлайн-школи, оскільки в онлайн-режимі доступ до лекцій та комунікації буде у будь-якого слухача, навіть якщо лектор і слухач знаходяться в різних містах. Окрім того, слухачі мінімізують свої витрати на час, оскільки можуть виходити у прямий ефір з будь-якого місця, головне мати доступ до мережі Інтернет та до ноутбука. Коло спілкування не буде обмежуватися адвокатами з певного міста, а буде розширено до адвокатів з усієї України, що дасть змогу перейняти досвід ведення адвокатської діяльності з різних куточків країни. Окрім того, в школі будуть представлені курси, які зацікавили адвокатів, а не вибрані теми, що дозволить поглибити знання з певної тематики краще та послухати думки професіоналів.

 

Програма школи буде складатися з основних курсів, які набрали популярності серед респондентів, а саме курс судової практики, курс корпоративного права, курс з нерухомості та земельного права, курс кримінального судочинства та юридична англійська мова. Кожний курс буде складатися з модулів, які розкриватимуть певну практичну тему. Для кращого розкриття теми та засвоєння інформації кількість модулів буде варіюватися від дев’яти до чотирнадцяти модулів в кожному курсі.

 

Оскільки саме практичні знання, обмін досвідом та думками, зворотній зв'язок від спікера та від слухачів – є критично важливим у функціонуванні школи, то заняття будуть відбуватися в режимі вебінарів, що дасть змогу учасникам задавати питання, а спікерам відразу на них відповідати. Під час онлайн-навчання від студентів вимагається висока самодисципліна, тому лекції будуть відбуватися на загальнодоступних платформах, функціонал яких допоможе краще систематизувати отриману інформацію та слідкувати за своїм прогресом. Після заняття слухачам будуть надані додаткові матеріали та практичні кейси для опрацювання та закріплення інформації, чек-листи та інформацію для опрацювання.

 

Онлайн-навчання допоможе за короткий проміжок часу, від одного до двох місяців, освоїти актуальну тему з практикуючими адвокатами, в якості спікерів курсу. Онлайн-школа побудована так, щоб  отримані знання та навички можна було застосувати відразу після прослуховування кожного модулю, не чекаючи закінчення всього курсу, після успішного завершення курсу слухачі матимуть змогу отримати сертифікати.

 

Окрім цього, під час навчання студенти матимуть доступ до закритої спільноти, в якій вони зможуть обмінюватися інформацією та спілкуватися зі спікерами заходу для кращого засвоєння інформації, уточнення певних питань, отримання зворотного зв’язку щодо виконаних домашніх завдань.

 

Онлайн-школа -  це спроба зробити юридичну освіту якісною, цікавою та корисною. Для слухачів – це можливість стати частиною унікальної спільноти, оскільки школа буде працювати не у форматі масового навчання, а більше орієнтуватиметься на потреби кожного слухача. Саме якість та висока інформативність навчання – є основними цілями школи.

 

 

Висновки. Таким чином, в статті було описано та охарактеризовано стан онлайн-освіти. В ході дослідження було проведено аналіз ринку онлайн-освіти у світі, який зараз зростає меншими темпами, проте все більша кількість студентів реєструються на різноманітні онлайн-курси та створюються нові онлайн-платформи для навчання. Тобто можна зробити висновок, що певний ажіотаж на онлайн-навчання впав, проте ринок онлайн-навчання продовжує зростати.

 

Окрім аналізу ринку онлайн-освіти у світі, було також проаналізовано доступні онлайн-платформи в Україні. З дослідження можемо зробити висновок, що онлайн-освіта в Україні розвивається, проте не такими швидкими темпами як у світі і її частка порівняно із звичайною освітою менша.

 

Для кращого розуміння стану онлайн-освіти було наведено переваги та недоліки від онлайн-навчання. Серед переваг варто зазначити: технології, нижча ціна, зручність, можна спілкуватися з аудиторією з різних країн світу та обмінюватися досвідом з різними категоріями населення, рівна участь студентів у взаємодії під час навчального процесу.

 

До недоліків онлайн-освіти можна віднести наступні: відсутність живого спілкування, технологічні витрати та складання розкладу, широка диференційованість тем курсів, низька ефективність оцінки студентів.

 

Для того, щоб краще зрозуміти потреби аудиторії, було проведено анкетування студентів та юристів, з якого можемо зробити висновок, що онлайн-освіта актуальна та потрібна, оскільки 100% опитаних студентів і 92% юристів готові проходити онлайн-курси, хоча більшість з них не записувалися на жоден курс раніше та мають певні перестороги перед проходженням онлайн-курсу.

 

Також було визначено найактуальніші сфери навчання для адвокатів та юристів з досвідом роботи від 7 років і більше. Серед них: юридична англійська мова, цивільне судочинство, кримінальне право, корпоративне право, нерухомість та земельне право. Варто зазначити, що низький відсоток зацікавлення отримали курс з переатестації суддів, курс підготовки до здачі іспиту для приватного виконавця, курс із заповнення е-декларацій, курс екологічного права та курс польського права.

 

Важливим спостереженням є те, що студенти обирали інші галузі, які були б їм цікаві, а саме: юридичну англійську мову, яка, до речі, є єдиним спільним курсом з адвокатами, ІТ право, курс особистість юриста (в тому числі ведення переговорів, особистісний розвиток, психологія людини), інтелектуальна власність та підготовка до ЗНО на магістратуру. Найменш цікавими курсами для студентів є: курси помічника нотаріуса, курс підготовки тендерної документації Prozzoro, курс комплаєнс-офіцера, курс польського права, OSINT школа.

 

Для онлайн-навчання 44,7% з опитаних респондентів готові виділити від 3 до 5 годин в тиждень, 42,7% опитаних - до двох годин, 9,7% - від 6 до 9 годин, 2,9% - 10 і більше годин. Важливо зрозуміти, що онлайн-навчання є лише інструментом і для досягнення найкращих результатів необхідно, окрім прослуховування онлайн-запису, опрацьовувати матеріали, які дає спікер на додаткове вивчення.

 

Беручи до уваги статистику, опитування та проаналізовані дані, можна зробити висновок, що на ринку онлайн-освіти є необхідність у створенні спеціалізованого онлайн-навчання для студентів, під час якого вони могли б здобути практичних навичок та знань, які безпосередньо потрібні для подальшої роботи. Окрім того, вже досвідчені юристи, в тому числі адвокати, готові проходити онлайн-курси для підвищення власної кваліфікації та для підвищення конкурентоспроможності на ринку праці.

 

Для того, щоб вирішити питання якості освіти студентів та кваліфікації адвокатів, було запропоновано створити онлайн-школу для адвокатів та студентів, яка допомогла б покращити якість навчання та інформації в юридичній сфері. Також було описано формат та особливості роботи школи. Наведено пояснення, чому саме онлайн-навчання для адвокатів та студентів і було визначено місію, мету та завдання онлайн-проекту.

 

 

Список джерел:

  1. E-learning and digital education – Statistics & Facts. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.statista.com/topics/3115/e-learning-and-digital-education/
  2. Онлайн-освіта: переваги та недоліки. Урядовий кур’єр. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://ukurier.gov.ua/uk/articles/onlajn-osvita-perevagi-i-nedoliki/
  3. Prometheus. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://prometheus.org.ua/about-us/
  4. EdEra. [Електронний ресурс] – Режим доступу:  https://www.ed-era.com/about/
  5. ВУМ. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://vumonline.ua/about-project/
  6. EDUGET. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.eduget.com/uk/
  7. Online education trends report 2018. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.bestcolleges.com/perspectives/annual-trends-in-online-education/
  8. Освітній батл: Онлайн-курси чи класичні університети. [Електронний ресурс] – Режим доступу:  http://womo.ua/online-vs-offline/
  9. Dhirendra Kumar. Pros and Cons of Online Education. [Електронний ресурс] – Режим доступу:  https://www.ies.ncsu.edu/wp-content/uploads/sites/15/2015/08/Pros_and_Cons_of_Online_Education_by_Kumar-1.pdf

 

Тези та наукові статті
Topolnytska Mariana Ivanivna
Збройний конфлікт як чинник правової системи
Наукова стаття
Характеристика збройного конфлікту та його вплив на правову систему.
Вартість: 200 грн
Для учасників асоціації: безкоштовно
Завантажувати роботи можуть лише авторизовані користувачі
Увійти
Увійдіть через соцмережі
Загорулько Альона Олексіївна
5. Загорулько А.А. Рідкісні види дендрофлори м. Херсона та проблеми їх охорони / А.А. Загорулько // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні питання розвитку біології та екології».- . Вінниця, 2016 р.- С. 57-61
Тези
Опис стану об'єктів ПЗФ Херсону та пропозиція кращих дерев міста на отримання статусу об'єкта ПЗФ
Вартість: 20 грн
Для учасників асоціації: безкоштовно
Завантажувати роботи можуть лише авторизовані користувачі
Увійти
Увійдіть через соцмережі
Загорулько Альона Олексіївна
3. Загорулько А.О, Дерев'янко В.М. Інтродукція та використання жимолості пахучої в озелененні на півдні України // VI ботанічні читання пам'яті Й.К. Пачоського м. Херсон, Україна 19-22 травня, - 2014 р. - С. 85
Тези
Інтродукйія та використання жимолості пахучої в озелененні міста Херсона
Вартість: 25 грн
Для учасників асоціації: безкоштовно
Завантажувати роботи можуть лише авторизовані користувачі
Увійти
Увійдіть через соцмережі
Загорулько Альона Олексіївна
2. Дерев'янко В.М., Загорулько А.О, Косенко О.О., Дерев'янко Н.В. Інтродукція та перспективи господарського використання жасмину голоквіткового в південному степу України // VI ботанічні читання пам'яті Й.К. Пачоського м. Херсон, Україна 19-22
Тези
господарське використання жасмину голоквіткового
Вартість: 25 грн
Для учасників асоціації: безкоштовно
Завантажувати роботи можуть лише авторизовані користувачі
Увійти
Увійдіть через соцмережі
Загорулько Альона Олексіївна
1. Дерев’янко В.М., Загорулько А.О., Сушинська Н.І., Дерев’янко Н.В. Деякі біоекологічні особливості ксантоцераса горобинолистого (Xanthoceras sorbifolia Bunge) в південному регіоні України: V відкритий з'їзд фітобіологів Причорномор'я (Херсон, 2
Тези
Інтродукція ксантоцераса на півдні України
Вартість: 25 грн
Для учасників асоціації: безкоштовно
Завантажувати роботи можуть лише авторизовані користувачі
Увійти
Увійдіть через соцмережі
Ларін Дмитро Ігорович
ХАРАКТЕРИСТИКА ІСТОРИКО-ПСИХОЛОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ В КОНТЕКСТІ ПЕРЕБІГУ «ВІДКРИТОЇ ПСИХОЛОГІЧНОЇ КРИЗИ» У ПОГЛЯДАХ С. Л. РУБІНШТЕЙНА
Наукова стаття
This article characteristic historians psychological process in the context of the period of «open psychological crisis» according to the conceptual approach of the outstanding scientist, Sergey Leonidovich Rubinstein. Described methodological principles and their significance for historical and psychological sciences, outlined the problems of psychological schools first third of the XX century. Special attention is drawn to the formation of behavioral psychology - behaviorism and reflexology. All the problems of theory and history of psychology S. L. Rubinstein focused on a single principle by which solved the central problem of psychology − the problem of man. On the need to review the psychological tenets and demands testified practices that could not be ignored by scientists. Orientation to practice expressed not only in the philosophy of pragmatism, especially popular in the US but also in the development of interdisciplinary issues, especially along with medicine and pedagogy. If clinical data is heavily influenced by the French psychology (as mentioned above) and on the formation of depth psychology, the task of studying and education of the «new man» , the development of new approaches to socialization were leading in the United States and Russia, affecting the development of behaviorism and Soviet psychology. Our historical and psychological studies are based on the principles of objectivity on methodological research, multi-dimensional and multi-existence of the subject, the study of phenomena in the history of psychology of development, unity and historical logic, knowledge in the form of a spiral, fighting materialism and idealism. The development of psychological science is largely determined by how correctly and comprehensively and deeply researched its theoretical foundations. Any backlog of science in this respect is the need for its lag in the deployment of specific research, reducing its level of scientific and practical value.
Keywords: historical and psychological process, «open psychological crisis» methodology, principles, theories, behaviorism, reflexology, psychological school.
Вартість: 80 грн
Для учасників асоціації: безкоштовно
Завантажувати роботи можуть лише авторизовані користувачі
Увійти
Увійдіть через соцмережі
Ларін Дмитро Ігорович
Список наукових робіт аспіранта
Бібліографічний список
Бібліографічний перелік статей, тез та наукових робіт в період з 2011 по 2017 роки.
Вартість: 50 грн
Для учасників асоціації: безкоштовно
Завантажувати роботи можуть лише авторизовані користувачі
Увійти
Увійдіть через соцмережі
Ларін Дмитро Ігорович
Профіль в Google Scholar
Бібліографічний список
Профіль в Google Academy з повним переліком наукових робіт
Вартість: 50 грн
Для учасників асоціації: безкоштовно
Завантажувати роботи можуть лише авторизовані користувачі
Увійти
Увійдіть через соцмережі
Шеляженко Юрій Вадимович
Повага до особистої автономії як передумова запобігання дискримінації
Тези
Шеляженко Юрій Вадимович. Повага до особистої автономії як передумова запобігання дискримінації // Модернізація правових інститутів: вимоги часу: збірник матеріалів Міжнародної юридичної науково-практичної конференції «Актуальна юриспруденція», м. Київ, 8 грудня 2016 року. Тези наукових доповідей. – К.: Видавничий дім «АртЕк», 2016. – С. 32-38.
Вартість: 50 грн
Для учасників асоціації: безкоштовно
Завантажувати роботи можуть лише авторизовані користувачі
Увійти
Увійдіть через соцмережі
Шеляженко Юрій Вадимович
Про вирішення проблемних питань реабілітації, у тому числі реабілітації померлого у кримінальному провадженні
Наукова стаття
Тарасова І. В., Татієв І. О., Шеляженко Ю. В. Про вирішення проблемних питань реабілітації, у тому числі реабілітації померлого у кримінальному провадженні / І. В. Тарасова, І. О. Татієв, Ю. В. Шеляженко // Правничий вісник Університету "КРОК". - 2013. - Вип. 17. - С. 117-123.
Вартість: 50 грн
Для учасників асоціації: безкоштовно
Завантажувати роботи можуть лише авторизовані користувачі
Увійти
Увійдіть через соцмережі
123наступна
#
Новий номер журналу
© 2021 Всі права застережено
Контакти
Головне представництво у м. Львові
+38 050 4317084;
+38 (032) 261-38-07
lozovdmt@gmail.com
вул Стефаника В. 10/4, м. Львов, Украина 79005
Інші представництва
Київ
+38 (044) 272 15 58
info@semperlegal.com
вул. Кудрявський узвіз, 5-Б Київ, 04655, Україна
  • Асоціація
  • Учасники
  • Реєстрація
  • Заходи
  • Меморандум
  • Конференції
  • Заявка на участь
  • Матеріали конференцій, що відбулися
  • Журнал
  • Вимоги до статей та заявка
  • Статті
  • Блог науковця
  • Блог Романа Радейка
  • Блог Дмитра Лозовицького
  • Блог Юрія Звіра
  • Блог Львівського центру медіації
  • Блог Ірини Щирби
  • Блог Ігора Забокрицького
  • Бібліотека
  • Монографії
  • Посібники
  • Електронні журнали та конференції
  • Книги
  • Дисертації
  • Тези та наукові статті
  • Лекції
  • Доповіді
  • Переклади
  • Науково-дослідна лабораторія
  • Консалтинг
  • Наукові проекти
  • Гранти
  • МВА-освіта
  • Контакти
  • Новини
  • Послуги
  • Он-лайн календар заходів
  • Перелік послуг Асоціації